Open Dutch Fiber Logo

Een klacht over Open Dutch Fiber? Zo lossen we het op

Klachten over Open Dutch Fiber? Lees wat je kunt doen bij schade, problemen of vragen over de aanleg van glasvezel. Neem contact met ons op.

Een klacht over Open Dutch Fiber? Zo lossen we het op 

Een beschadigde stoep, een kabel die niet goed werkt of een vraag over de werkzaamheden in je straat. Het kan gebeuren. En dan wil je natuurlijk weten: waar kan ik terecht? Bij Open Dutch Fiber nemen we klachten serieus. We willen dat je goed wordt geholpen. Nikita Mostovoy, partnermanager bij Open Dutch Fiber, vertelt wat je kunt doen bij klachten en hoe we zorgen dat het goed komt. 

1. Gaat het om de aanleg? Laat het ons weten 

Ben je niet tevreden over hoe de aanleg is verlopen? Of zie je schade aan je tuin, muur of stoep? Meld dit dan bij Open Dutch Fiber. Wij werken met partners, maar blijven zelf verantwoordelijk voor het hele project. “Soms gaat er iets mis tijdens de werkzaamheden”, zegt Nikita. “Dat willen we weten, zodat we het snel kunnen oplossen.” 

Je kunt ook contact opnemen als je geen informatie hebt ontvangen of als je vindt dat iets onduidelijk is. 

Meer weten over de aanleg van glasvezel? Lees dan het artikelZo gaat de aanleg van glasvezel in huis in 5 stappen.  

 2. Problemen met je internet? Neem contact op met je provider 

Heb je traag internet, geen verbinding of werkt de aansluiting niet goed? Dan neem je contact op met je provider. Die controleert of het probleem bij hen ligt of in het netwerk. “Als het aan het netwerk ligt, dan meldt de provider dat bij ons”, legt Nikita uit. “Wij komen dan in actie.” Je hoeft dus niet zelf te bedenken wie je moet bellen. Begin bij internetproblemen altijd bij je provider.  

3. Hoe meld je een klacht bij Open Dutch Fiber? 

Je kunt je klacht of vraag makkelijk aan ons doorgeven. Dat kan op drie manieren: 

  • via het contactformulier op onze ​​website

Geef duidelijk door wat er is gebeurd, waar en wanneer. Dan kunnen we sneller helpen. “We vinden het belangrijk dat ​​bewoners zich gehoord voelen”, zegt Nikita. “Dus neem gerust contact op, ook als je twijfelt.” 

 

Doe de postcodecheck 

Wil je weten of jouw woning in aanmerking komt voor glasvezel van Open Dutch Fiber? Met de postcodecheck zie je snel en makkelijk of jouw adres al op de planning staat. Je krijgt meteen te zien of de aanleg al is begonnen, of dat we binnenkort contact met je opnemen. Zo weet je precies waar je aan toe bent. 

Over Nikita Mostovoy

partnermanager

This article was written in collaboration with Nikita Mostovoy. Nikita is a partner manager at Open Dutch Fiber and is involved daily in connecting apartments and high-rise buildings to fiber optic networks. Together with his colleagues, he consults with homeowners’ associations, housing corporations, and property managers to ensure a smooth installation process. His goal: to make fiber optic internet available to everyone, with as little hassle as possible for residents.

Deel dit kennisartikel

Bekijk ook deze artikelen!

De aanleg van glasvezel in huis in 5 stappen

Hoe werkt de aanleg van glasvezel in huis? Lees in 5 simpele stappen hoe Open Dutch Fiber glasvezel aanlegt en naar binnen brengt.

Wie is mijn netbeheerder voor glasvezel?

Wie is mijn netbeheerder voor glasvezel? Lees wat een netbeheerder doet, hoe je die herkent en wie je helpt bij storingen of vragen.