Veelgestelde vragen over providers
Meer weten
Heb je een vraag over het glasvezelnetwerk in jouw wijk of woning? Waarschijnlijk vind je het antwoord op jouw vraag in onze lijst met veelgestelde vragen hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij alle veelgestelde vragen.
Kijk op de Service & Contact pagina als je met ons in contact wil komen.
Provider
Heb je vragen over providers? Je vindt ze hier.
Het nieuwe glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber is open. Dit betekent dat je zelf kunt kiezen bij welke provider je een abonnement afsluit. Mits deze hun diensten over ons glasvezelnetwerk leveren.
Zodra het mogelijk is om diensten zoals internet, televisie en telefonie, af te sluiten, ontvang je bericht van de beschikbare providers.
Bij Open Dutch Fiber kun je geen abonnement afsluiten. Dit doe je bij een provider.
Jouw provider neemt contact met je op om de diensten te komen activeren. Heb je vragen over jouw diensten of de afspraak voor het activeren van diensten via glasvezel? Neem dan contact op met jouw provider.
Indien je vragen hebt over je huidige binnenhuisbekabeling in combinatie met je (toekomstige) glasvezelaansluiting, dan kun je deze vragen stellen aan de provider of aan de installatiemonteur (degene die de router plaatst). Samen wordt er gekeken of er aanpassingen noodzakelijk of wenselijk zijn voor een succesvol gebruik van de glasvezelaansluiting.
Nee, als je een abonnement hebt afgesloten voor glasvezeldiensten is het niet nodig om toestemming te geven. Open Dutch Fiber krijgt dan vanuit de provider een seintje om een glasvezelaansluitpunt in jouw woning te installeren. Vervolgens komt de monteur op afspraak langs om het glasvezelaansluitpunt te installeren.