In de aanleg van het glasvezelnetwerk maken we onderscheid tussen Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) met 12 of minder adressen en VvE’s met 13 of meer adressen. Het is belangrijk dat alle bewoners meewerken zodat we de woning van de bewoner(s) die gebruik willen maken van glasvezel, ook kunnen aansluiten.
12 of minder adressen
We leggen de glasvezelkabel aan tot aan de gevel of de erfgrens van het pand van het pand. Zodra één van de bewoners een abonnement afsluit voor diensten via het glasvezelnetwerk, krijgen alle woningen in het pand een gratis aansluiting.
13 of meer adressen
Alle woningen in het pand krijgen een gratis een aansluiting op het glasvezelnetwerk. Ongeacht of er wel of geen abonnement wordt afgesloten voor diensten als internet en televisie.
Nadat we hebben aangekondigd dat wij een glasvezelnetwerk gaan aanleggen in de wijk, benaderen we de Verenigingen van Eigenaren (VvE). De bestuurder(s) van de VvE leggen we het proces uit en we beantwoorden vragen.
De contactgegevens van de bestuurder(s) sturen we door aan onze aannemer. Dit is de partij die het glasvezelnetwerk voor ons aanlegt en de aansluitingen in de woningen maakt.
De aannemer neemt contact op met de bestuurder(s) en maakt een afspraak met de VvE. Tijdens deze afspraak bespreken en bekijken we hoe we het pand en de woningen het beste kunnen aansluiten,
Naar aanleiding van de afspraak wordt een rapport samengesteld en dit ontvangen de bestuurders van de VvE samen met het installatiedocument per post of e-mail. We vragen de bestuurders van de VvE de documenten getekend te retourneren. Daarna worden verdere afspraken gemaakt met individuele bewoners voor de aansluiting van de woningen.
Om goed te kunnen plannen, verzamelen we ondertussen al de contactgegevens van de bewoners die aangesloten zijn bij de VvE. Het is belangrijk dat iedere bewoner meewerkt aan de aanleg. We voeren de glasvezelkabel in de meeste gevallen door van beneden naar boven. De installatie van het glasvezelaansluitpunt is voor iedereen gratis. Ongeacht of er wel of geen gebruik wordt gemaakt van de aansluiting op het glasvezelnetwerk. Je kunt je medebewoners alvast vragen om hun gegevens achter te laten via de postcodecheck op onze website.
Na het geven van je toestemming ontvang je van ons een bevestiging via e-mail. Wij nemen contact met je op om een afspraak te maken voor de installatie van het glasvezelaansluitpunt. Onze installatiemonteur bekijkt samen met jou wat de beste plek is voor het aansluitpunt. In de meeste gevallen is dat de meterkast, of de plek waar ook andere kabels het huis binnenkomen.
Ja, je verhuurder moet toestemming geven voor installatie van het glasvezelaansluitpunt in je woning. Wij doen ons best om voor de start van de werkzaamheden in je straat afspraken hierover te maken met je verhuurder.
We hebben toestemming nodig om in jouw woning een glasvezelaansluitpunt te installeren. Toestemming geven is eenvoudig en kan via de postcodecheck op onze website. Je vult hier je postcode en huisnummer in en vervolgens wat gegevens in het formulier. De gegevens die je met ons deelt, geven wij door aan onze aannemer zodat er een afspraak met je gepland kan worden voor de installatie van het glasvezelaansluitpunt in je woning.
Ik heb toestemming gegeven, wat gebeurt er nu?Na het geven van je toestemming ontvang je van ons een bevestiging via e-mail. Er wordt contact met je opgenomen om een afspraak te maken voor de installatie van het glasvezelaansluitpunt. Onze installatiemonteur bekijkt samen met jou wat de beste plek is voor het aansluitpunt. In de meeste gevallen is dat de meterkast, of de plek waar ook andere kabels het huis binnenkomen.
Moet mijn verhuurder toestemming geven voor de installatie van een glasvezelaansluitpunt in mijn woning?Ja, je verhuurder moet toestemming geven voor installatie van het glasvezelaansluitpunt in je woning. Wij doen ons best om voor de start van de werkzaamheden in je straat afspraken hierover te maken met je verhuurder.
Het is mogelijk dat we nog in overleg zijn met je verhuurder over de aanleg van glasvezel in je woning. Je kunt zelf contact opnemen met je verhuurder om navraag te doen over de huidige status.